Nu har jag nog vart me om allt hahaha :P

jo jag är ganska säker på det :P

vi hade en kviga som skulle kalva idag..så vi lät henne va i fred, men efter 1½ timme hade de fortfarande inte hänt något så vi ringde jane och hon sa att vi skulle stoppa in handen o känna så kalven låg rätt...
sagt och gjort, jag stoppade in handen där bak på kvigan och kände...vääääldigt skum känsla måste jag säga, är ju inte de vanligaste stället man stoppar in handen på en ko kanske hahahaha..som tur va så låg kalven rätt :) så vi lät henne va ännu ett tag.

När vi sedan skulle sluta för kvällen hade den fortfarande inte kommit ut, så vi ringde jane o hon sa att vi skulle komma upp lite senare på kvällen och kolla till henne...jag och johanna (eller aah mest jag) va övertygade om att kalven va döfödd..
så jag o mamma gick upp nu vid 8 och de hade fortfarande inte hänt något..så vi ringde jane, så hon kom ut..sen drog vi ut kalven och den levde faktiskt :D men jääävlar va vi fick dra ett tag, den va huuuuur stor som helst...

vallåkra på söndag :D synd bara att inte hanna kan hänga med :(:(:( vill ju ha någon att snacka me, måste prata av mig lite :P om lite allt möjligt hehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0